Το "σκάνδαλο" VW θα ανοίξει πολλές συζητήσεις απο γνώστες και μη, περί πετρελαιοκίνησης και επανεξέτασης της απελευθέρωσης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα…
Η εν μέρει απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ίσχυε μέχρι το 2012, αποτελούσε μια πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία. Είχε τις ρίζες της πολλά χρόνια πίσω κι αν τότε είχε μια βάση ως λογική, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει με την τεχνολογία να έχει καταστήσει τους πετρελαιοκινητήρες λιγότερο ρυπογόνους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
Βασικές πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αποτελούν τα κακοσυντηρημένα πετρελαιοκίνητα φορτηγά άνω των 4 τόνων που κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο αλλά και η μέχρι πρότινος χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης, κάτι που η Κυβέρνηση εξετάζει να επαναφέρει.
//
Όπως θα περίμενε κανείς στην ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ είναι παραπλήσιος των βενζινοκίνητων τη στιγμή που στην Ελλάδα -παρότι το 65% των νέων αυτοκίνητων που πωλούνται είναι diesel- η αναλογία είναι ακόμα στο 90-10 υπέρ των βενζινοκίνητων, που καταναλώνουν σαφώς περισσότερο.
Οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 5 ή 6 καίνε τουλάχιστον 30% λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζίνης και αντίστοιχα μειωμένες είναι οι εκπομπές CO2. Έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης (αν και λίγο πιο ακριβή), μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ η εξαιρετική ροπή που αναπτύσσουν τους κάνει ιδανικούς για οικονομική οδήγηση, χωρίς συχνές αλλαγές σχέσεων και με περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας ειδικά στα προσπεράσματα.
Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι πετρελαιοκινητήρες υστερούν σε ισχύ και πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού. Τίποτα απ' αυτά δεν είναι πλέον απόλυτο. Αρκεί κανείς να αντιπαραβάλλει τις τεχνικές προδιαγραφές κινητήρων παραπλήσιας απόδοσης – κυβισμού βενζίνης και πετρελαίου για να αντιληφθεί τι ισχύει σήμερα.
Για παράδειγμα ο 3λιτρος biturbo βενζινοκινητήρας της BMW αποδίδει 306PS/5800rpm και 40.8kgm/1200rpm. Αντίστοιχα ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της ίδιας εταιρείας αποδίδει 306PS/4400rpm και 61.1kgm/1500rpm. Η διαφορά στην τυποποιημένη κατανάλωση είναι όμως 30% με τον πετρελαιοκινητήρα να απαιτεί μόλις 7.5lt/100km!
Εδώ πολύ σκεπτικιστές θα αναφέρουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ) που είναι το μοναδικό μειονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων καθώς τα σύγχρονα φίλτρα έχουν ελαχιστοποιήσει τα σωματίδια και τον καπνό. Ο συγκεκριμένος ρύπος είναι και το πρόβλημα που έχει προκύψει στις ΗΠΑ με τον 2λιτρο TDi του VW γκρουπ, καθώς βρέθηκε να εκπέμπει ΝΟχ σχεδόν 40 φορές πάνω απο τα όρια που έχουν θέσει εκεί.
Η εν μέρει απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ίσχυε μέχρι το 2012, αποτελούσε μια πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία. Είχε τις ρίζες της πολλά χρόνια πίσω κι αν τότε είχε μια βάση ως λογική, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει με την τεχνολογία να έχει καταστήσει τους πετρελαιοκινητήρες λιγότερο ρυπογόνους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
Βασικές πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αποτελούν τα κακοσυντηρημένα πετρελαιοκίνητα φορτηγά άνω των 4 τόνων που κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο αλλά και η μέχρι πρότινος χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης, κάτι που η Κυβέρνηση εξετάζει να επαναφέρει.
//
Όπως θα περίμενε κανείς στην ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ είναι παραπλήσιος των βενζινοκίνητων τη στιγμή που στην Ελλάδα -παρότι το 65% των νέων αυτοκίνητων που πωλούνται είναι diesel- η αναλογία είναι ακόμα στο 90-10 υπέρ των βενζινοκίνητων, που καταναλώνουν σαφώς περισσότερο.
Οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 5 ή 6 καίνε τουλάχιστον 30% λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζίνης και αντίστοιχα μειωμένες είναι οι εκπομπές CO2. Έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης (αν και λίγο πιο ακριβή), μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ η εξαιρετική ροπή που αναπτύσσουν τους κάνει ιδανικούς για οικονομική οδήγηση, χωρίς συχνές αλλαγές σχέσεων και με περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας ειδικά στα προσπεράσματα.
Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι πετρελαιοκινητήρες υστερούν σε ισχύ και πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού. Τίποτα απ' αυτά δεν είναι πλέον απόλυτο. Αρκεί κανείς να αντιπαραβάλλει τις τεχνικές προδιαγραφές κινητήρων παραπλήσιας απόδοσης – κυβισμού βενζίνης και πετρελαίου για να αντιληφθεί τι ισχύει σήμερα.
Για παράδειγμα ο 3λιτρος biturbo βενζινοκινητήρας της BMW αποδίδει 306PS/5800rpm και 40.8kgm/1200rpm. Αντίστοιχα ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της ίδιας εταιρείας αποδίδει 306PS/4400rpm και 61.1kgm/1500rpm. Η διαφορά στην τυποποιημένη κατανάλωση είναι όμως 30% με τον πετρελαιοκινητήρα να απαιτεί μόλις 7.5lt/100km!
Εδώ πολύ σκεπτικιστές θα αναφέρουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ) που είναι το μοναδικό μειονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων καθώς τα σύγχρονα φίλτρα έχουν ελαχιστοποιήσει τα σωματίδια και τον καπνό. Ο συγκεκριμένος ρύπος είναι και το πρόβλημα που έχει προκύψει στις ΗΠΑ με τον 2λιτρο TDi του VW γκρουπ, καθώς βρέθηκε να εκπέμπει ΝΟχ σχεδόν 40 φορές πάνω απο τα όρια που έχουν θέσει εκεί.
from anatakti.gr http://ift.tt/1KUKqhD
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου