Παράνομες απευθείας αναθέσεις και κατατμήσεις έργων ύψους περίπου1,3 εκατ. ευρώ, έργα που παραχωρούνταν σε συγγενείς αντιδημάρχου και αποφάσεις που δεν αποστέλλονταν
στον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Κρατικής Διοίκησης για έλεγχο νομιμότητας, ανακάλυψε το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης σε έλεγχο που πραγματοποίησε στον Δήμο Μαραθώνα και αφορά την περίοδο 2012-2014.
στον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Κρατικής Διοίκησης για έλεγχο νομιμότητας, ανακάλυψε το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης σε έλεγχο που πραγματοποίησε στον Δήμο Μαραθώνα και αφορά την περίοδο 2012-2014.
Η έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης παραπέμπει για πειθαρχικό έλεγχο 18 άτομα.
Ο συγκεκριμένος δήμος έχει απασχολήσει τις ελεγκτικές αρχές τους τελευταίους μήνες μετά τις εκλογές του Μαΐου του 2014 όπου άλλαξε χέρια η διοίκηση. Ο νέος δήμαρχος Ηλίας Ψινάκης, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, προχώρησε σε εκτεταμένους ελέγχους στις δημοτικές υπηρεσίες και τον Σεπτέμβριο του 2014 κατέθεσε αναφορά στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή όπου κατήγγειλε ατασθαλίες στον δήμο από την προηγούμενη διοίκηση.
//
Οι καταγγελίες του κ. Ψινάκη αφορούσαν παράτυπες διαγραφές αρχείων από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του δήμου, σωρεία απευθείας αναθέσεων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε προμηθευτές που είναι συγγενείς μελών της προηγούμενης διοίκησης και υπαλλήλων του δήμου κατά παράβαση του νόμου για τις αναθέσεις έργων, με κατατμήσεις έργων, κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση στην Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Μαραθώνα και στα νεκροταφεία της περιοχής.
Ο κ. Ρακιντζής έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης να προχωρήσει σε ελέγχους στον Δήμο Μαραθώνα και οι ελεγκτές ξεσκόνισαν τα οικονομικά αρχεία του δήμου ανακαλύπτοντας ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 πραγματοποιήθηκαν «509 απευθείας αναθέσεις προμηθειών, εργασιών και υπηρεσιών, προϋπολογισμού 1.279.243,16 ευρώ. Εξ αυτών, οι 508 απευθείας αναθέσεις προμηθειών, εργασιών και υπηρεσιών, συνολικού ποσού 1.219.243,16 ευρώ, πραγματοποιήθηκαν με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής. Τα ποσά των απευθείας αναθέσεων από την Οικονομική Επιτροπή κυμαίνονται από 13,54€ έως 24.600€. Μια απευθείας ανάθεση προμήθειας, προϋπολογισμού 60.000 ευρώ, πραγματοποιήθηκε με απόφαση δημάρχου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.
Ύστερα από καταγγελίες του δημάρχου Ηλία Ψινάκη, ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης να προχωρήσει στους ελέγχους.
Τα στοιχεία
Οι κατατμήσεις έργων, σύμφωνα με το πόρισμα, αφορούν είτε προμήθειες και εργασίες-υπηρεσίες (προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, εξαρτημάτων ύδρευσης, καυσίμων, κουφωμάτων, τροφίμων, μηχανημάτων γραφείου, οχημάτων, οικοδομικών υλικών κ.ά. και εργασίες τοποθέτησης αυτών) είτε έργα (κατασκευή ή επισκευή και συντήρηση οδοποιίας και πεζοδρομίων, αθλητικών και σχολικών εγκαταστάσεων και άλλων δημοτικών ακινήτων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, αντιστηρίξεις κ.ά.). Σε 184 περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων προμηθειών και εργασιών προϋπολογισμού 594.698,45 ευρώ, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μαραθώνος προέβη σε κατάτμηση δημόσιων έργων και προμηθειών, αναφέρει το πόρισμα των επιθεωρητών.
Για την κατάτμηση των έργων και την απευθείας ανάθεση έργων το πόρισμα παραθέτει αναλυτικά στοιχεία περιπτώσεων όπου η ομαδοποίηση αναθέσεων στην ίδια κατηγορία έργου υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ, το οποίο ορίζει ο νόμος. Ουσιαστικά οι ελεγκτές διαπιστώνουν ότι για έργα που υπερέβαιναν τα 15.000 ευρώ, που είναι το όριο της απευθείας ανάθεσης, η πρώην διοίκηση του δήμου «έσπαγε» τα ποσά για να τα αναθέσει κατά το δοκούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα που καταγράφονται στην έκθεση αφορούν:
Προμήθεια ηλεκτρολογικών υλικών, ύψους 39.430,67 (24 αναθέσεις σε δύο προμηθευτές) και ηλεκτρολογικές εργασίες, ύψους 17.958 ευρώ (11 αναθέσεις), συνολικά 57.388,67 ευρώ. Από τα ηλεκτρολογικά υλικά, πέντε προμήθειες αφορούν λαμπτήρες ύψους 8.599,15€, ενώ κατά το ίδιο έτος με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής κατακυρώθηκε σε έναν προμηθευτή αποτέλεσμα πρόχειρου διαγωνισμού για την προμήθεια λαμπτήρων έτους 2014, ύψους 24.567,41€.
Προμήθεια κουφωμάτων αλουμινίου, ύψους 21.430,54 ευρώ (4 αναθέσεις).
Προμήθεια λιπαντικών και καυσίμων, ύψους 158.387,31 ευρώ, με 32 αναθέσεις εκ των οποίων οι 31 πραγματοποιήθηκαν στην ίδια εταιρεία. Η τελευταία απευθείας προμήθεια ανέρχεται σε 60.000 ευρώ «έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας προμήθειας από το δημοτικό συμβούλιο με διαπραγμάτευση» και συντελέστηκε χωρίς τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού με απόφαση δημάρχου.
Προμήθεια οργάνων παιδικής χαράς, ύψους 15.823,95 ευρώ, με τρεις απευθείας αναθέσεις στον ίδιο προμηθευτή με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2014. Εναν μήνα αργότερα, τον Ιούνιο του 2014, η Οικονομική Επιτροπή αποφάσισε τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την προμήθεια οργάνων παιδικών χαρών για το έτος 2014, ύψους 30.590,10 ευρώ, ο οποίος κατακυρώθηκε στον ίδιο προμηθευτή.
Το εσωτερικό έγγραφο
Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν επίσης ότι οι αποφάσεις απευθείας ανάθεσης των προμηθειών και εργασιών της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μαραθώνα δεν εστάλησαν για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο του «Καλλικράτη». Μάλιστα το πόρισμα αποκαλύπτει έγγραφο της διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου προς τον γενικό γραμματέα των δημοτικών υπηρεσιών τον Μάρτιο του 2014 που αναφέρει ότι «η Αποκεντρωμένη Διοίκηση μας έχει συστήσει γραπτά και προφορικά ότι οι αρμοδιότητες, που μπορούσαν να εκτελούνται με αποφάσεις μονομελούς οργάνου δηλαδή του δημάρχου, ανεξάρτητα αν παραπεμπόταν στην Οικονομική Επιτροπή, δεν θα πρέπει να αποστέλλονται για έλεγχο νομιμότητας».
Στο πόρισμα σημειώνεται επίσης ότι από τη διερεύνηση παλαιότερων αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μαραθώνα, διαπιστώθηκε πως η πρακτική της μη αποστολής τους για έλεγχο νομιμότητας ξεκίνησε από το 2011, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη νομιμότητα και παλαιότερων αποφάσεων της δημοτικής αρχής.
Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο απαγορεύεται να λαμβάνονται αποφάσεις από τη δημοτική αρχή κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, δηλαδή έναν μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι από τον Μάιο του 2014 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση του δήμου, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε αναμορφώσεις προϋπολογισμού που αφορούσαν προμήθειες του δήμου. Αν και ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Κρατικής Διοίκησης ακύρωσε τις αποφάσεις ο δήμος προχώρησε στην αποπληρωμή των προμηθειών. Παράλληλα όμως η διοίκηση δεν απέστειλε στην αποκεντρωμένη κρατική διοίκηση για έλεγχο νομιμότητας αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που αφορούσαν χορήγηση άδειας άσκησης υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, χορήγηση άδειας άσκησης υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, απόφαση για αξιοποίηση και διεκδίκηση κληροτεμαχίων, μείωση εκμισθωμένων μισθωμάτων και διαγραφή χρηματικών ποσών από καταλόγους ύδρευσης που ελήφθησαν κατά την περίοδο από 18-4-2014 έως 31-8-2014.
Άλλα υπέγραφαν, άλλα παραλάμβαναν
Μεταξύ άλλων το πόρισμα διαπιστώνει παρατυπίες όσον αφορά: Την υπογραφή πρακτικού παραλαβής προμηθειών όταν η πρόεδρος της Επιτροπής δήλωσε στους ελεγκτές ότι δεν συμμετείχε σε συνεδριάσεις αλλά ενημερωνόταν από τα άλλα μέλη της Επιτροπής. Ελέγχοντας τα πρακτικά παραλαβής οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι είχε παραληφθεί υλικό διαφορετικό απ΄ αυτό που προβλέπονταν για τη συγκεκριμένη σύμβαση.
Την παράνομη παραχώρηση από υπάλληλο του δήμου σε ιδιώτη που εκμεταλλευόταν καντίνα της περιοχής, όργανα και δάπεδο παιδικής χαράς του δήμου τα οποία ήταν σε καλή κατάσταση, με την αιτιολογία από τον υπάλληλο ότι παρέμεναν στη διάθεση του δήμου ανά πάσα στιγμή!
Η πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής συμμετείχε στη λήψη αποφάσεων που αφορούσαν αναθέσεις έργων σε συγγενικό της πρόσωπο.
Ο πρώην δήμαρχος ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής το 2012 κατέθεσε για έγκριση και ενέκρινε πιστώσεις για την ανάθεση των προμηθειών και εργασιών στους αναδόχους προκειμένου να μετατραπεί - κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου «toll» σε κλειστό γήπεδο μπάσκετ χωρίς προηγουμένως να έχει παραχωρηθεί το συγκεκριμένο κτίριο στον δήμο από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου στην οποία ανήκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και πρόσφατα δεν είχε εκδοθεί η απόφαση παραχώρησης του επίμαχου «toll» στον δήμο από την ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε., ενώ είχαν σχεδόν ολοκληρωθεί οι εργασίες μετατροπής του σε κλειστό γήπεδο μπάσκετ, όπως αναφέρει το πόρισμα.
Η έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης παραπέμπει για πειθαρχικό έλεγχο στον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τον πρώην δήμαρχο Ι. Λοΐζο, μία πρώην αντιδήμαρχο Οικονομικών, 11 πρώην δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι ήταν μέλη της οικονομικής επιτροπής του δήμου, καθώς και πέντε δημοτικών υπαλλήλων που συμμετείχαν στις επιτροπές παραλαβής. Παράλληλα η έκθεση παραδόθηκε στον Εισαγγελέα για την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών.
Νίκος Β. Τσίτσας - www.ethnos.gr
Ο συγκεκριμένος δήμος έχει απασχολήσει τις ελεγκτικές αρχές τους τελευταίους μήνες μετά τις εκλογές του Μαΐου του 2014 όπου άλλαξε χέρια η διοίκηση. Ο νέος δήμαρχος Ηλίας Ψινάκης, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, προχώρησε σε εκτεταμένους ελέγχους στις δημοτικές υπηρεσίες και τον Σεπτέμβριο του 2014 κατέθεσε αναφορά στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή όπου κατήγγειλε ατασθαλίες στον δήμο από την προηγούμενη διοίκηση.
//
Οι καταγγελίες του κ. Ψινάκη αφορούσαν παράτυπες διαγραφές αρχείων από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του δήμου, σωρεία απευθείας αναθέσεων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε προμηθευτές που είναι συγγενείς μελών της προηγούμενης διοίκησης και υπαλλήλων του δήμου κατά παράβαση του νόμου για τις αναθέσεις έργων, με κατατμήσεις έργων, κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση στην Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Μαραθώνα και στα νεκροταφεία της περιοχής.
Ο κ. Ρακιντζής έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης να προχωρήσει σε ελέγχους στον Δήμο Μαραθώνα και οι ελεγκτές ξεσκόνισαν τα οικονομικά αρχεία του δήμου ανακαλύπτοντας ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 πραγματοποιήθηκαν «509 απευθείας αναθέσεις προμηθειών, εργασιών και υπηρεσιών, προϋπολογισμού 1.279.243,16 ευρώ. Εξ αυτών, οι 508 απευθείας αναθέσεις προμηθειών, εργασιών και υπηρεσιών, συνολικού ποσού 1.219.243,16 ευρώ, πραγματοποιήθηκαν με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής. Τα ποσά των απευθείας αναθέσεων από την Οικονομική Επιτροπή κυμαίνονται από 13,54€ έως 24.600€. Μια απευθείας ανάθεση προμήθειας, προϋπολογισμού 60.000 ευρώ, πραγματοποιήθηκε με απόφαση δημάρχου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.
Ύστερα από καταγγελίες του δημάρχου Ηλία Ψινάκη, ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης να προχωρήσει στους ελέγχους.
Τα στοιχεία
Οι κατατμήσεις έργων, σύμφωνα με το πόρισμα, αφορούν είτε προμήθειες και εργασίες-υπηρεσίες (προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, εξαρτημάτων ύδρευσης, καυσίμων, κουφωμάτων, τροφίμων, μηχανημάτων γραφείου, οχημάτων, οικοδομικών υλικών κ.ά. και εργασίες τοποθέτησης αυτών) είτε έργα (κατασκευή ή επισκευή και συντήρηση οδοποιίας και πεζοδρομίων, αθλητικών και σχολικών εγκαταστάσεων και άλλων δημοτικών ακινήτων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, αντιστηρίξεις κ.ά.). Σε 184 περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων προμηθειών και εργασιών προϋπολογισμού 594.698,45 ευρώ, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μαραθώνος προέβη σε κατάτμηση δημόσιων έργων και προμηθειών, αναφέρει το πόρισμα των επιθεωρητών.
Για την κατάτμηση των έργων και την απευθείας ανάθεση έργων το πόρισμα παραθέτει αναλυτικά στοιχεία περιπτώσεων όπου η ομαδοποίηση αναθέσεων στην ίδια κατηγορία έργου υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ, το οποίο ορίζει ο νόμος. Ουσιαστικά οι ελεγκτές διαπιστώνουν ότι για έργα που υπερέβαιναν τα 15.000 ευρώ, που είναι το όριο της απευθείας ανάθεσης, η πρώην διοίκηση του δήμου «έσπαγε» τα ποσά για να τα αναθέσει κατά το δοκούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα που καταγράφονται στην έκθεση αφορούν:
Προμήθεια ηλεκτρολογικών υλικών, ύψους 39.430,67 (24 αναθέσεις σε δύο προμηθευτές) και ηλεκτρολογικές εργασίες, ύψους 17.958 ευρώ (11 αναθέσεις), συνολικά 57.388,67 ευρώ. Από τα ηλεκτρολογικά υλικά, πέντε προμήθειες αφορούν λαμπτήρες ύψους 8.599,15€, ενώ κατά το ίδιο έτος με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής κατακυρώθηκε σε έναν προμηθευτή αποτέλεσμα πρόχειρου διαγωνισμού για την προμήθεια λαμπτήρων έτους 2014, ύψους 24.567,41€.
Προμήθεια κουφωμάτων αλουμινίου, ύψους 21.430,54 ευρώ (4 αναθέσεις).
Προμήθεια λιπαντικών και καυσίμων, ύψους 158.387,31 ευρώ, με 32 αναθέσεις εκ των οποίων οι 31 πραγματοποιήθηκαν στην ίδια εταιρεία. Η τελευταία απευθείας προμήθεια ανέρχεται σε 60.000 ευρώ «έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας προμήθειας από το δημοτικό συμβούλιο με διαπραγμάτευση» και συντελέστηκε χωρίς τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού με απόφαση δημάρχου.
Προμήθεια οργάνων παιδικής χαράς, ύψους 15.823,95 ευρώ, με τρεις απευθείας αναθέσεις στον ίδιο προμηθευτή με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2014. Εναν μήνα αργότερα, τον Ιούνιο του 2014, η Οικονομική Επιτροπή αποφάσισε τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την προμήθεια οργάνων παιδικών χαρών για το έτος 2014, ύψους 30.590,10 ευρώ, ο οποίος κατακυρώθηκε στον ίδιο προμηθευτή.
Το εσωτερικό έγγραφο
Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν επίσης ότι οι αποφάσεις απευθείας ανάθεσης των προμηθειών και εργασιών της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μαραθώνα δεν εστάλησαν για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο του «Καλλικράτη». Μάλιστα το πόρισμα αποκαλύπτει έγγραφο της διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου προς τον γενικό γραμματέα των δημοτικών υπηρεσιών τον Μάρτιο του 2014 που αναφέρει ότι «η Αποκεντρωμένη Διοίκηση μας έχει συστήσει γραπτά και προφορικά ότι οι αρμοδιότητες, που μπορούσαν να εκτελούνται με αποφάσεις μονομελούς οργάνου δηλαδή του δημάρχου, ανεξάρτητα αν παραπεμπόταν στην Οικονομική Επιτροπή, δεν θα πρέπει να αποστέλλονται για έλεγχο νομιμότητας».
Στο πόρισμα σημειώνεται επίσης ότι από τη διερεύνηση παλαιότερων αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μαραθώνα, διαπιστώθηκε πως η πρακτική της μη αποστολής τους για έλεγχο νομιμότητας ξεκίνησε από το 2011, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη νομιμότητα και παλαιότερων αποφάσεων της δημοτικής αρχής.
Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο απαγορεύεται να λαμβάνονται αποφάσεις από τη δημοτική αρχή κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, δηλαδή έναν μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι από τον Μάιο του 2014 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση του δήμου, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε αναμορφώσεις προϋπολογισμού που αφορούσαν προμήθειες του δήμου. Αν και ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Κρατικής Διοίκησης ακύρωσε τις αποφάσεις ο δήμος προχώρησε στην αποπληρωμή των προμηθειών. Παράλληλα όμως η διοίκηση δεν απέστειλε στην αποκεντρωμένη κρατική διοίκηση για έλεγχο νομιμότητας αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που αφορούσαν χορήγηση άδειας άσκησης υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, χορήγηση άδειας άσκησης υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, απόφαση για αξιοποίηση και διεκδίκηση κληροτεμαχίων, μείωση εκμισθωμένων μισθωμάτων και διαγραφή χρηματικών ποσών από καταλόγους ύδρευσης που ελήφθησαν κατά την περίοδο από 18-4-2014 έως 31-8-2014.
Άλλα υπέγραφαν, άλλα παραλάμβαναν
Μεταξύ άλλων το πόρισμα διαπιστώνει παρατυπίες όσον αφορά: Την υπογραφή πρακτικού παραλαβής προμηθειών όταν η πρόεδρος της Επιτροπής δήλωσε στους ελεγκτές ότι δεν συμμετείχε σε συνεδριάσεις αλλά ενημερωνόταν από τα άλλα μέλη της Επιτροπής. Ελέγχοντας τα πρακτικά παραλαβής οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι είχε παραληφθεί υλικό διαφορετικό απ΄ αυτό που προβλέπονταν για τη συγκεκριμένη σύμβαση.
Την παράνομη παραχώρηση από υπάλληλο του δήμου σε ιδιώτη που εκμεταλλευόταν καντίνα της περιοχής, όργανα και δάπεδο παιδικής χαράς του δήμου τα οποία ήταν σε καλή κατάσταση, με την αιτιολογία από τον υπάλληλο ότι παρέμεναν στη διάθεση του δήμου ανά πάσα στιγμή!
Η πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής συμμετείχε στη λήψη αποφάσεων που αφορούσαν αναθέσεις έργων σε συγγενικό της πρόσωπο.
Ο πρώην δήμαρχος ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής το 2012 κατέθεσε για έγκριση και ενέκρινε πιστώσεις για την ανάθεση των προμηθειών και εργασιών στους αναδόχους προκειμένου να μετατραπεί - κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου «toll» σε κλειστό γήπεδο μπάσκετ χωρίς προηγουμένως να έχει παραχωρηθεί το συγκεκριμένο κτίριο στον δήμο από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου στην οποία ανήκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και πρόσφατα δεν είχε εκδοθεί η απόφαση παραχώρησης του επίμαχου «toll» στον δήμο από την ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε., ενώ είχαν σχεδόν ολοκληρωθεί οι εργασίες μετατροπής του σε κλειστό γήπεδο μπάσκετ, όπως αναφέρει το πόρισμα.
Η έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης παραπέμπει για πειθαρχικό έλεγχο στον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τον πρώην δήμαρχο Ι. Λοΐζο, μία πρώην αντιδήμαρχο Οικονομικών, 11 πρώην δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι ήταν μέλη της οικονομικής επιτροπής του δήμου, καθώς και πέντε δημοτικών υπαλλήλων που συμμετείχαν στις επιτροπές παραλαβής. Παράλληλα η έκθεση παραδόθηκε στον Εισαγγελέα για την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών.
Νίκος Β. Τσίτσας - www.ethnos.gr
from anatakti.gr http://ift.tt/1LQgZeC
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου