Σε αντίθεση με τη χθεσινή βροχερή μέρα σήμερα ο καιρός ήταν καλός στην περιοχή της Σουζούκα. Ο ουρανός ήταν καθαρός και οι κερκίδες κατάμεστες.
Mercedes, Ferrari, Red Bull έχουν πολυάριθμους και πολύχρωμους υποστηρικτές στην κερκίδα ενώ αντίθετα η τοπική Honda, ιδιοκτήτρια της πίστας επίσης δε δείχνει να έχει τόση απήχηση. Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές κυριάρχησαν οι Mercedes με το Ricciardo ν' ακολουθεί κατά πόδας. Αντίθετα οι Ferrari φάνηκαν να προβληματίζονται με το νικητή στη Σιγκαπούρη Sebastian Vettel (8ος) να υστερεί έναντι του Rosberg 1.2sec.
//
Στο ξεκίνημα του Q1 η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 38 βαθμούς Κελσίου, ενώ στον αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου. Με το ξεκίνημα ο Rosberg ήρθε αντιμέτωπος με μια δυσλειτουργία της μονάδας ισχύος της Mercedes. Ο Ericsson έχασε τον έλεγχο της Sauber στη Spoon αλλά απέφυγε τα χειρότερα καθώς δε χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά. Οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν κατευθείαν τη μέση γόμα της Pirelli που είναι η ταχύτερη εκ των δυο διαθέσιμων γομών. Υπήρξαν όμως και κάποιοι που αρχικά προσπάθησαν με τη σκληρή γόμα (πορτοκαλί σιρίτι) όπως οι Mercedes. Αντίθετα στη Ferrari υπήρχε προβληματισμός. Ο Verstappen έχασε τον έλεγχο στην έξοδο του σικέιν και βγήκε εκτός πίστας. Ο αλυτάρχης έβγαλε την κίτρινη σημαία και κάποιοι οδηγοί είδαν τις προσπάθειές τους να οριοθετούνται.
Τελικά εκτός Q2 έμειναν οι Button (McLaren), Ericsson, Nasr (Sauber), Stevens, Rossi (Manor). Για το Button ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα της καριέρας του στη Σουζούκα όπου είχε κερδίσει το 2011.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε όλους τους οδηγούς με τη μέση γόμα να προσπαθούν για έναν καλό χρόνο που θα τους έφερνε στη 10αδα του Q3. Ο Raikkonen έδειχνε πιο ταχύς και άνετος στη Ferrari από το Vettel που διαμαρτύρονταν για τη διάρκεια των εμπρός ελαστικών του. Ο Rosberg ήταν ταχύτερος όλων ενώ από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Verstappen, Sainz (Toro Rosso), Alonso (McLaren), Maldonado (Lotus), Hulkenberg (Force India). Ο Γερμανός έχασε τη 10η θέση από το Grosjean για ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ο Alonso δήλωσε πως η 14η θέση ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να πετύχει σήμερα.
Το Q3 σημαδεύτηκε από την έξοδο του Kvyat στην Degner. Η Red Bull που οδηγούσε ο Ρώσος διαλύθηκε αλλά ευτυχώς γι' αυτόν δεν τραυματίστηκε και βγήκε αμέσως μόνος του από το μονοθέσιο. Η πίστα είχε γεμίσει συντρίμμια και ο αλυτάρχης διέκοψε τη διαδικασία με κόκκινη σημαία. Έτσι ο ταχύτερος μέχρι εκείνη τη στιγμή Rosberg βρέθηκε στην pole, θέση που είχε να πάρει από το Μάιο στην Ισπανία. Δίπλα του αύριο στην εκκίνηση θα βρίσκεται ο Hamilton και πίσω τους στη δεύτερη και τρίτη σειρά οι δυο Williams (Βοttas 3oς, Massa 5oς) και οι δυο Ferrari (Vettel 4ος, Raikkonen 6oς). H διαφορά ανάμεσα στο Rosberg και στο Vettel είναι στα 6 δέκατα, το προηγούμενο Σάββατο ο Vettel ήταν 1.5sec ταχύτερος ενδεικτικό του τι ανατροπή δημιουργούν οι συνθήκες, η πίστα και οι γόμες ελαστικών.
Aναφερόμενος στη μάχη της pole, o Rosberg είπε: «Πρώτα απ' όλα είμαι πολύ χαρούμενος ήταν σπουδαία μέρα και σπουδαία επιστροφή για την ομάδα μετά τη Σιγκαπούρη. Είμαστε σε καλή θέση γι' αύριο».
Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Lewis Hamilton που και πέρυσι εκκινούσε από τη 2η θέση αλλά κέρδισε τον αγώνα συμπλήρωσε: «Ευτυχώς που δεν έπαθε τίποτα ο Kvyat. Πιστεύω πως θα μπορούσα να κάνω καλύτερο χρόνο στη 2η προσπάθεια. Ο Nico οδήγησε πολύ καλά».
Ο Bottas ήταν ικανοποιημένος που έφερε τη Williams εμπρός από τη Ferrari: «Είναι πολύ καλό αυτό για μας, ξέραμε πως το μονοθέσιο μας θα είναι δυνατό σ' αυτή την πίστα».
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Mercedes, Ferrari, Red Bull έχουν πολυάριθμους και πολύχρωμους υποστηρικτές στην κερκίδα ενώ αντίθετα η τοπική Honda, ιδιοκτήτρια της πίστας επίσης δε δείχνει να έχει τόση απήχηση. Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές κυριάρχησαν οι Mercedes με το Ricciardo ν' ακολουθεί κατά πόδας. Αντίθετα οι Ferrari φάνηκαν να προβληματίζονται με το νικητή στη Σιγκαπούρη Sebastian Vettel (8ος) να υστερεί έναντι του Rosberg 1.2sec.
//
Στο ξεκίνημα του Q1 η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 38 βαθμούς Κελσίου, ενώ στον αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου. Με το ξεκίνημα ο Rosberg ήρθε αντιμέτωπος με μια δυσλειτουργία της μονάδας ισχύος της Mercedes. Ο Ericsson έχασε τον έλεγχο της Sauber στη Spoon αλλά απέφυγε τα χειρότερα καθώς δε χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά. Οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν κατευθείαν τη μέση γόμα της Pirelli που είναι η ταχύτερη εκ των δυο διαθέσιμων γομών. Υπήρξαν όμως και κάποιοι που αρχικά προσπάθησαν με τη σκληρή γόμα (πορτοκαλί σιρίτι) όπως οι Mercedes. Αντίθετα στη Ferrari υπήρχε προβληματισμός. Ο Verstappen έχασε τον έλεγχο στην έξοδο του σικέιν και βγήκε εκτός πίστας. Ο αλυτάρχης έβγαλε την κίτρινη σημαία και κάποιοι οδηγοί είδαν τις προσπάθειές τους να οριοθετούνται.
Τελικά εκτός Q2 έμειναν οι Button (McLaren), Ericsson, Nasr (Sauber), Stevens, Rossi (Manor). Για το Button ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα της καριέρας του στη Σουζούκα όπου είχε κερδίσει το 2011.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε όλους τους οδηγούς με τη μέση γόμα να προσπαθούν για έναν καλό χρόνο που θα τους έφερνε στη 10αδα του Q3. Ο Raikkonen έδειχνε πιο ταχύς και άνετος στη Ferrari από το Vettel που διαμαρτύρονταν για τη διάρκεια των εμπρός ελαστικών του. Ο Rosberg ήταν ταχύτερος όλων ενώ από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Verstappen, Sainz (Toro Rosso), Alonso (McLaren), Maldonado (Lotus), Hulkenberg (Force India). Ο Γερμανός έχασε τη 10η θέση από το Grosjean για ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ο Alonso δήλωσε πως η 14η θέση ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να πετύχει σήμερα.
Το Q3 σημαδεύτηκε από την έξοδο του Kvyat στην Degner. Η Red Bull που οδηγούσε ο Ρώσος διαλύθηκε αλλά ευτυχώς γι' αυτόν δεν τραυματίστηκε και βγήκε αμέσως μόνος του από το μονοθέσιο. Η πίστα είχε γεμίσει συντρίμμια και ο αλυτάρχης διέκοψε τη διαδικασία με κόκκινη σημαία. Έτσι ο ταχύτερος μέχρι εκείνη τη στιγμή Rosberg βρέθηκε στην pole, θέση που είχε να πάρει από το Μάιο στην Ισπανία. Δίπλα του αύριο στην εκκίνηση θα βρίσκεται ο Hamilton και πίσω τους στη δεύτερη και τρίτη σειρά οι δυο Williams (Βοttas 3oς, Massa 5oς) και οι δυο Ferrari (Vettel 4ος, Raikkonen 6oς). H διαφορά ανάμεσα στο Rosberg και στο Vettel είναι στα 6 δέκατα, το προηγούμενο Σάββατο ο Vettel ήταν 1.5sec ταχύτερος ενδεικτικό του τι ανατροπή δημιουργούν οι συνθήκες, η πίστα και οι γόμες ελαστικών.
Aναφερόμενος στη μάχη της pole, o Rosberg είπε: «Πρώτα απ' όλα είμαι πολύ χαρούμενος ήταν σπουδαία μέρα και σπουδαία επιστροφή για την ομάδα μετά τη Σιγκαπούρη. Είμαστε σε καλή θέση γι' αύριο».
Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Lewis Hamilton που και πέρυσι εκκινούσε από τη 2η θέση αλλά κέρδισε τον αγώνα συμπλήρωσε: «Ευτυχώς που δεν έπαθε τίποτα ο Kvyat. Πιστεύω πως θα μπορούσα να κάνω καλύτερο χρόνο στη 2η προσπάθεια. Ο Nico οδήγησε πολύ καλά».
Ο Bottas ήταν ικανοποιημένος που έφερε τη Williams εμπρός από τη Ferrari: «Είναι πολύ καλό αυτό για μας, ξέραμε πως το μονοθέσιο μας θα είναι δυνατό σ' αυτή την πίστα».
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος . | Διαφορά |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m32.584s | – |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.660s | 0.076s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m33.024s | 0.440s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.245s | 0.661s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m33.337s | 0.753s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m33.347s | 0.763s |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m33.497s | 0.913s |
8 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m33.967s | 1.383s |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | – | – |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | – | – |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m34.453s | 1.869s |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m34.497s | 1.913s |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m34.785s | 2.201s |
14 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m34.390s | 1.806s |
15 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | – | – |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m35.664s | 3.080s |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m35.673s | 3.089s |
18 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m35.760s | 3.176s |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m38.783s | 6.199s |
20 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 1m47.114s | 14.530s |
Του Τάκη Πουρναράκη
from anatakti.gr http://ift.tt/1KEk4z5
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου