Παρά των προ τετράμηνου διαβεβαιώσεις οτι η απόσυρση παλιών αυτοκινήτων θα παραταθεί, η Κυβέρνηση δε φέρνει την ανάλογη τροπολογία στη Βουλή κρατώντας όμηρο την αγορά,
τους χιλιάδες εργαζομένους της, αλλά και τους ανθρώπους που θέλουν να απαλλαγούν από το παλιό τους αυτοκίνητο, αποκτώντας ένα νέο.
//
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα αρκετές χιλιάδες αγοραστές έχουν εγκλωβιστεί σ' αυτήν τη… μεταβατική περίοδο, αναμένοντας τα κίνητρα από τη συνέχιση της απόσυρσης.
Η Κυβερνητική δικαιολογία «δε μας αφήνουν οι δανειστές» ακούγεται με δυσπιστία πλέον στα αυτιά των ανθρώπων της αγοράς, αφού το μέτρο ήταν σε ισχύ προ της καθόδου των Τροϊκανών στην Ελλάδα. Με λίγα λόγια ήταν ένα μέτρο που η τότε Τρόικα και νυν Κουαρτέτο, το βρήκε σε ισχύ οπότε δε χρειάζονται αντίμετρα.
Από την άλλη είναι εμφανές σε όλα τα νούμερα -που λατρεύουν οι δανειστές- ότι το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, εκτός τα περιβαλλοντολογικά οφέλη, φέρνει και χρήματα στα κρατικά ταμεία, κάτι που δε συνέβη τον Ιανουάριο και το πρώτο 15θήμερο του Φεβρουαρίου, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο για ελάχιστες πωλήσεις νέων οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα το 2015 λόγω της απόσυρσης το Ελληνικό κράτος εισέπραξε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ΕΠΙΠΛΕΟΝ σε Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ.
Σημειώνεται πως η μικρή πτώση του 2,5% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο, δεν αντανακλά απόλυτα τη σημερινή κατάσταση. Και αυτό γιατί η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που φαίνονται στις ταξινομήσεις του Ιανουαρίου εκτελωνίστηκαν (πουλήθηκαν δηλαδή) στα τέλη του 2015. Τον Ιανουάριο δε οι πωλήσεις ήταν ελάχιστες.
Κύκλοι του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν ότι έχουν ζητήσει από τους δανειστές να εγκρίνουν την –τουλάχιστον- εξάμηνη παράταση της απόσυρσης.
Όλα αυτά βέβαια κατόπιν εορτής και παρά τις συνεχείς νύξεις των εκπροσώπων της αγοράς αυτοκινήτου από το Νοέμβριο, προτού λήξει η προηγούμενη απόσυρση δηλαδή.
Μάλιστα πολλοί κάνουν λόγο για χαρακτηριστική δειλία της Κυβέρνησης απέναντι στο Κουαρτέτο, με τους Έλληνες αξιωματούχους να σπεύδουν να πάρουν άδεια για παράταση της απόσυρσης, κάτι που δεν έκανε καμία Κυβέρνηση μέχρι σήμερα, αφού –όπως γράψαμε και παραπάνω- το μέτρο ήταν σε ισχύ προ των μνημονίων, οπότε για τη συγκεκριμένη φοροέκπτωση δε χρειάζονταν ισοδύναμα μέτρα…
Το αποτέλεσμα όλης αυτής της ολιγωρίας, αλλά και του «ψαρώματος» της Κυβέρνησης απέναντι στου Κουαρτέτο, είναι να μην σημειώνονται πωλήσεις, οπότε και έσοδα από αυτές (θυμίζουμε φόρους ΜΟΝΟ από την αγορά νέου αυτοκινήτου: ειδικό τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, φόρος πολυτελείας, τέλη κυκλοφορίας).
Αυτό κατά προέκταση –και εφόσον δεν αντιδράσει άμεσα η Κυβέρνηση επαναφέροντας το μέτρο- θα δημιουργήσει μεγάλη τρύπα στον προϋπολογισμό και κατά προέκταση νέες απαιτήσεις από τους δανειστές για νέα εισπρακτικά μέτρα…
τους χιλιάδες εργαζομένους της, αλλά και τους ανθρώπους που θέλουν να απαλλαγούν από το παλιό τους αυτοκίνητο, αποκτώντας ένα νέο.
//
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα αρκετές χιλιάδες αγοραστές έχουν εγκλωβιστεί σ' αυτήν τη… μεταβατική περίοδο, αναμένοντας τα κίνητρα από τη συνέχιση της απόσυρσης.
Η Κυβερνητική δικαιολογία «δε μας αφήνουν οι δανειστές» ακούγεται με δυσπιστία πλέον στα αυτιά των ανθρώπων της αγοράς, αφού το μέτρο ήταν σε ισχύ προ της καθόδου των Τροϊκανών στην Ελλάδα. Με λίγα λόγια ήταν ένα μέτρο που η τότε Τρόικα και νυν Κουαρτέτο, το βρήκε σε ισχύ οπότε δε χρειάζονται αντίμετρα.
Από την άλλη είναι εμφανές σε όλα τα νούμερα -που λατρεύουν οι δανειστές- ότι το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, εκτός τα περιβαλλοντολογικά οφέλη, φέρνει και χρήματα στα κρατικά ταμεία, κάτι που δε συνέβη τον Ιανουάριο και το πρώτο 15θήμερο του Φεβρουαρίου, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο για ελάχιστες πωλήσεις νέων οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα το 2015 λόγω της απόσυρσης το Ελληνικό κράτος εισέπραξε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ΕΠΙΠΛΕΟΝ σε Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ.
Σημειώνεται πως η μικρή πτώση του 2,5% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο, δεν αντανακλά απόλυτα τη σημερινή κατάσταση. Και αυτό γιατί η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που φαίνονται στις ταξινομήσεις του Ιανουαρίου εκτελωνίστηκαν (πουλήθηκαν δηλαδή) στα τέλη του 2015. Τον Ιανουάριο δε οι πωλήσεις ήταν ελάχιστες.
Κύκλοι του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν ότι έχουν ζητήσει από τους δανειστές να εγκρίνουν την –τουλάχιστον- εξάμηνη παράταση της απόσυρσης.
Όλα αυτά βέβαια κατόπιν εορτής και παρά τις συνεχείς νύξεις των εκπροσώπων της αγοράς αυτοκινήτου από το Νοέμβριο, προτού λήξει η προηγούμενη απόσυρση δηλαδή.
Μάλιστα πολλοί κάνουν λόγο για χαρακτηριστική δειλία της Κυβέρνησης απέναντι στο Κουαρτέτο, με τους Έλληνες αξιωματούχους να σπεύδουν να πάρουν άδεια για παράταση της απόσυρσης, κάτι που δεν έκανε καμία Κυβέρνηση μέχρι σήμερα, αφού –όπως γράψαμε και παραπάνω- το μέτρο ήταν σε ισχύ προ των μνημονίων, οπότε για τη συγκεκριμένη φοροέκπτωση δε χρειάζονταν ισοδύναμα μέτρα…
Το αποτέλεσμα όλης αυτής της ολιγωρίας, αλλά και του «ψαρώματος» της Κυβέρνησης απέναντι στου Κουαρτέτο, είναι να μην σημειώνονται πωλήσεις, οπότε και έσοδα από αυτές (θυμίζουμε φόρους ΜΟΝΟ από την αγορά νέου αυτοκινήτου: ειδικό τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, φόρος πολυτελείας, τέλη κυκλοφορίας).
Αυτό κατά προέκταση –και εφόσον δεν αντιδράσει άμεσα η Κυβέρνηση επαναφέροντας το μέτρο- θα δημιουργήσει μεγάλη τρύπα στον προϋπολογισμό και κατά προέκταση νέες απαιτήσεις από τους δανειστές για νέα εισπρακτικά μέτρα…
from anatakti.gr http://ift.tt/1oOiggZ
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου