Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της αποφάσισε την συμμετοχή της στην Εργατική Πρωτομαγιά 2017, με 24ωρη Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Δευτέρα 1 Μαΐου 2017, με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00 ώρα, της ίδιας ημέρας.
Οι ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι της χώρας και όλης της γης αποτίουν ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες των εργατικών αγώνων, διατρανώνοντας για μια ακόμη φορά την απόφασή τους να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα για το κτίσιμο ενός κόσμου ειρηνικού, κοινωνικά δίκαιου, για τη θέσπιση και διασφάλιση ανθρώπινων και αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας και θεμελιωδών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών, για τους ανθρώπους του μόχθου και την κοινωνία γενικότερα.
//
Η φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση επτά χρόνων από την αποφράδα ημέρα, που η χώρα μας οδηγήθηκε στα δεσμά δουλείας και εξάρτησης των διεθνών πιστωτών, οδηγώντας αλυσοδέσμια την εργατική τάξη της χώρας, εν ενεργεία και συνταξιούχους, κυριολεκτικά σε απόγνωση.
Στη διάρκεια των επτά αυτών χρόνων, οι Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, σάρκα από τη σάρκα της εργατικής τάξης της χώρας μας, ένιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της καθολικής υποτέλειας της χώρας μας στους ξένους δανειστές με αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων, των κοινωνικο-ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, αλλά και των συνδικαλιστικών ελευθεριών, αναγνωρισμένων με διεθνείς συμβάσεις και πιστοποιημένων από διεθνείς οργανισμούς, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν και εξακολουθεί να είναι, η μάστιγα της ανεργίας στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και να αυξάνεται σε καθημερινή βάση, με αποτέλεσμα να αποτελεί πλέον χαίνουσα πληγή, επίσης οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι αποτέλεσμα και του σχετικού Νόμου 4150/2013 αλλά και των αποφάσεων του ΥΝΑΝΠ, συντελούν στην παραπέρα αύξηση της ανεργίας, τέλος δε η καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τη ναυτική εργασία τείνει να καταστεί ένας επί πλέον διαρκής τροφοδότης της ανεργίας.
Θλιβερή σελίδα για την επιβατηγό ναυτιλία αποτελεί η συνεχιζόμενη από μακρού κοινωνική μάστιγα της απλήρωτης εργασίας, όπως και οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια επιβαινόντων και πλοίου. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται και δεν πρόκειται να συνεχισθεί.
Η Φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει με την ύπαρξη εστιών πολεμικών συγκρούσεων που εκτείνονται από την Ουκρανία, τη Μαύρη Θάλασσα, τα Βαλκάνια και το Αιγαίο ως και την Ανατολική Μεσόγειο, την Εγγύς και Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Εξ άλλου, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στη Συρία έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και έχει δημιουργήσει εκατομμύρια πρόσφυγες, και οι πρόσφατοι ανταγωνισμοί στον χώρο των πυρηνικών όπλων στη Νοτιοανατολική Ασία δημιουργούν νέες εστίες πολεμικών ανταγωνισμών και απειλών, με αποτέλεσμα το ναυτεργατικό κίνημα της χώρας μας να εκφράζει την εντονότατη και δικαιολογημένη ανησυχία του.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της Πρωτομαγιάτικης απεργίας της ΠΝΟ περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
1. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των τριών Μνημονίων καθεστώς και πλήρη εξαίρεση από τον κοινωνιοκτόνο Ν. 4387/16.
2. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες και καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας.
3. Συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας και των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας -Ειδικές συνθέσεις.
4. Αναστολή του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας.
5. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων για το 2017.
6. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας.
7. Άμεση διόρθωση της ρύθμισης (άρθρο 6 παρ. 1) του Κανονισμού, με την υπ΄αριθμ. 3522.2/08/2013/28-6-2013 κοινή Υπουργική Απόφαση.
8. Αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών
9. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον Ν. 4387/2016, απαιτείται η πλήρης απεμπλοκή των ναυτεργατών από τις διατάξεις του, η αντιστοίχιση των ετών ναυτικής υπηρεσίας με τα έτη υπηρεσίας των εργαζομένων στην ξηρά, η καταβολή των εφάπαξ των ναυτεργατών και η παραμονή στο ΝΑΤ της ακίνητης περιουσίας του
10. Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες
11. Εξεύρεση ικανοποιητικής λύσης για το θέμα της στέγασης των Υπηρεσιών του ΓΕΝΕ.
12. Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της Ναυτικής Εκπαίδευσης
13. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, και γενικότερα των πλοίων της Ακτοπλοΐας όπου εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών.
Οι ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι της χώρας και όλης της γης αποτίουν ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες των εργατικών αγώνων, διατρανώνοντας για μια ακόμη φορά την απόφασή τους να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα για το κτίσιμο ενός κόσμου ειρηνικού, κοινωνικά δίκαιου, για τη θέσπιση και διασφάλιση ανθρώπινων και αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας και θεμελιωδών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών, για τους ανθρώπους του μόχθου και την κοινωνία γενικότερα.
//
Η φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση επτά χρόνων από την αποφράδα ημέρα, που η χώρα μας οδηγήθηκε στα δεσμά δουλείας και εξάρτησης των διεθνών πιστωτών, οδηγώντας αλυσοδέσμια την εργατική τάξη της χώρας, εν ενεργεία και συνταξιούχους, κυριολεκτικά σε απόγνωση.
Στη διάρκεια των επτά αυτών χρόνων, οι Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, σάρκα από τη σάρκα της εργατικής τάξης της χώρας μας, ένιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της καθολικής υποτέλειας της χώρας μας στους ξένους δανειστές με αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων, των κοινωνικο-ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, αλλά και των συνδικαλιστικών ελευθεριών, αναγνωρισμένων με διεθνείς συμβάσεις και πιστοποιημένων από διεθνείς οργανισμούς, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν και εξακολουθεί να είναι, η μάστιγα της ανεργίας στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και να αυξάνεται σε καθημερινή βάση, με αποτέλεσμα να αποτελεί πλέον χαίνουσα πληγή, επίσης οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι αποτέλεσμα και του σχετικού Νόμου 4150/2013 αλλά και των αποφάσεων του ΥΝΑΝΠ, συντελούν στην παραπέρα αύξηση της ανεργίας, τέλος δε η καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τη ναυτική εργασία τείνει να καταστεί ένας επί πλέον διαρκής τροφοδότης της ανεργίας.
Θλιβερή σελίδα για την επιβατηγό ναυτιλία αποτελεί η συνεχιζόμενη από μακρού κοινωνική μάστιγα της απλήρωτης εργασίας, όπως και οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια επιβαινόντων και πλοίου. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται και δεν πρόκειται να συνεχισθεί.
Η Φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει με την ύπαρξη εστιών πολεμικών συγκρούσεων που εκτείνονται από την Ουκρανία, τη Μαύρη Θάλασσα, τα Βαλκάνια και το Αιγαίο ως και την Ανατολική Μεσόγειο, την Εγγύς και Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Εξ άλλου, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στη Συρία έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και έχει δημιουργήσει εκατομμύρια πρόσφυγες, και οι πρόσφατοι ανταγωνισμοί στον χώρο των πυρηνικών όπλων στη Νοτιοανατολική Ασία δημιουργούν νέες εστίες πολεμικών ανταγωνισμών και απειλών, με αποτέλεσμα το ναυτεργατικό κίνημα της χώρας μας να εκφράζει την εντονότατη και δικαιολογημένη ανησυχία του.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της Πρωτομαγιάτικης απεργίας της ΠΝΟ περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
1. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των τριών Μνημονίων καθεστώς και πλήρη εξαίρεση από τον κοινωνιοκτόνο Ν. 4387/16.
2. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες και καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας.
3. Συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας και των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας -Ειδικές συνθέσεις.
4. Αναστολή του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας.
5. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων για το 2017.
6. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας.
7. Άμεση διόρθωση της ρύθμισης (άρθρο 6 παρ. 1) του Κανονισμού, με την υπ΄αριθμ. 3522.2/08/2013/28-6-2013 κοινή Υπουργική Απόφαση.
8. Αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών
9. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον Ν. 4387/2016, απαιτείται η πλήρης απεμπλοκή των ναυτεργατών από τις διατάξεις του, η αντιστοίχιση των ετών ναυτικής υπηρεσίας με τα έτη υπηρεσίας των εργαζομένων στην ξηρά, η καταβολή των εφάπαξ των ναυτεργατών και η παραμονή στο ΝΑΤ της ακίνητης περιουσίας του
10. Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες
11. Εξεύρεση ικανοποιητικής λύσης για το θέμα της στέγασης των Υπηρεσιών του ΓΕΝΕ.
12. Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της Ναυτικής Εκπαίδευσης
13. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, και γενικότερα των πλοίων της Ακτοπλοΐας όπου εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών.
from anatakti.gr http://ift.tt/2piJ107
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου