Σημαντικές αλλαγές στο καθεστώς προσλήψεων και μετατάξεων υπαλλήλων φέρνουν οι διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών. Ειδικότερα μεταξύ άλλων
θεσμοθετείται η αναδρομική ισχύς συμβάσεων ΙΔΟΧ, καταργείται η διαδικασία ΑΣΕΠ στην αυτεπιστασία, επιτρέπονται οι αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε ΟΤΑ, ενώ εξαιρούνται από την εξάμηνη προθεσμία οι προσλήψεις ανταποδοτικού χαρακτήρα στους ΟΤΑ .
//
Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά την αναδρομική ισχύ συμβάσεων ΙΔΟΧ η ρύθμιση στοχεύει να αντιμετωπίσει προβλήματα που δημιουργήθηκαν λόγω των καθυστερήσεων που σημειώνονται τόσο κατά την έγκριση των ανανεώσεων των συμβάσεων στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006, όσο και των δημοσιεύσεων των πράξεων πρόσληψης και ανανέωσης αυτών από το Εθνικό Τυπογραφείο. Εξ αιτίας αυτού παρουσιάζεται σημαντική απόκλιση μεταξύ της υπογραφής της πράξης πρόσληψης/ανανέωσης των συμβάσεων και της δημοσίευσης της πράξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αποτέλεσμα οι Υπηρεσίες Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου να μη θεωρούν τα εντάλματα πληρωμής των συμβασιούχων για το διάστημα απασχόλησης προ της δημοσίευσης και να τίθεται σε κίνδυνο η συνέχιση των προγραμμάτων, καθώς αυτή προϋποθέτει τη συνεχή, χωρίς κενά, απασχόληση των εργαζομένων.
Σε ό,τι αφορά την κατάργηση της διαδικασίας ΑΣΕΠ στην αυτεπιστασία, τονίζεται πως με βάση το ισχύον μέχρι σήμερα σύστημα επιλογής προσωπικού ήταν πολύπλοκο καθώς οι προσλήψεις γίνονταν μέσα από ένα ετήσιο κυλιόμενο πίνακα ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ, με εμπλοκή στη διαδικασία τόσο του εν λόγω Οργανισμού όσο και του ΑΣΕΠ. Ο σχεδιασμός και έλεγχος σε κεντρικό επίπεδο αλλά και οι αδυναμίες πρόβλεψης του συνόλου των αναγκών των ΟΤΑ σε σχέση με την εκτέλεση των έργων (π.χ. απαιτούμενες ειδικότητες) κατέστησαν την προβλεπόμενη διαδικασία αναποτελεσματική και ως εκ τούτου στην πράξη ανενεργή, με αποτέλεσμα οι ΟΤΑ να μην εξυπηρετούνται, αφού δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος πρόσληψης του προσωπικού αυτού.
Επίσης, προβλέπεται δυνατότητα για αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε ΟΤΑ α΄ βαθμού και στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου διοικητικού συμβουλίου ή διοικητή του φορέα προέλευσης και σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου και του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου του ΟΤΑ. Η απόσπαση γίνεται για δύο έτη και μπορεί να παραταθεί για ένα ακόμη, κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, ενώ η μισθοδοσία του κατά τη διάρκεια της απόσπασης θα βαρύνει το φορέα υποδοχής. Αποσπασμένος υπάλληλος που συμπλήρωσε τριετία συνεχώς ή διακεκομμένα, δεν επιτρέπεται να αποσπασθεί πριν να παρέλθει τριετία από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης.
θεσμοθετείται η αναδρομική ισχύς συμβάσεων ΙΔΟΧ, καταργείται η διαδικασία ΑΣΕΠ στην αυτεπιστασία, επιτρέπονται οι αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε ΟΤΑ, ενώ εξαιρούνται από την εξάμηνη προθεσμία οι προσλήψεις ανταποδοτικού χαρακτήρα στους ΟΤΑ .
//
Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά την αναδρομική ισχύ συμβάσεων ΙΔΟΧ η ρύθμιση στοχεύει να αντιμετωπίσει προβλήματα που δημιουργήθηκαν λόγω των καθυστερήσεων που σημειώνονται τόσο κατά την έγκριση των ανανεώσεων των συμβάσεων στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006, όσο και των δημοσιεύσεων των πράξεων πρόσληψης και ανανέωσης αυτών από το Εθνικό Τυπογραφείο. Εξ αιτίας αυτού παρουσιάζεται σημαντική απόκλιση μεταξύ της υπογραφής της πράξης πρόσληψης/ανανέωσης των συμβάσεων και της δημοσίευσης της πράξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αποτέλεσμα οι Υπηρεσίες Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου να μη θεωρούν τα εντάλματα πληρωμής των συμβασιούχων για το διάστημα απασχόλησης προ της δημοσίευσης και να τίθεται σε κίνδυνο η συνέχιση των προγραμμάτων, καθώς αυτή προϋποθέτει τη συνεχή, χωρίς κενά, απασχόληση των εργαζομένων.
Σε ό,τι αφορά την κατάργηση της διαδικασίας ΑΣΕΠ στην αυτεπιστασία, τονίζεται πως με βάση το ισχύον μέχρι σήμερα σύστημα επιλογής προσωπικού ήταν πολύπλοκο καθώς οι προσλήψεις γίνονταν μέσα από ένα ετήσιο κυλιόμενο πίνακα ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ, με εμπλοκή στη διαδικασία τόσο του εν λόγω Οργανισμού όσο και του ΑΣΕΠ. Ο σχεδιασμός και έλεγχος σε κεντρικό επίπεδο αλλά και οι αδυναμίες πρόβλεψης του συνόλου των αναγκών των ΟΤΑ σε σχέση με την εκτέλεση των έργων (π.χ. απαιτούμενες ειδικότητες) κατέστησαν την προβλεπόμενη διαδικασία αναποτελεσματική και ως εκ τούτου στην πράξη ανενεργή, με αποτέλεσμα οι ΟΤΑ να μην εξυπηρετούνται, αφού δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος πρόσληψης του προσωπικού αυτού.
Επίσης, προβλέπεται δυνατότητα για αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε ΟΤΑ α΄ βαθμού και στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου διοικητικού συμβουλίου ή διοικητή του φορέα προέλευσης και σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου και του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου του ΟΤΑ. Η απόσπαση γίνεται για δύο έτη και μπορεί να παραταθεί για ένα ακόμη, κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, ενώ η μισθοδοσία του κατά τη διάρκεια της απόσπασης θα βαρύνει το φορέα υποδοχής. Αποσπασμένος υπάλληλος που συμπλήρωσε τριετία συνεχώς ή διακεκομμένα, δεν επιτρέπεται να αποσπασθεί πριν να παρέλθει τριετία από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης.
from anatakti.gr http://ift.tt/1JWyzjz
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου