Συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές υπάρχουν σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων,
από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών.
//
Μάλιστα ο ΣΕΑΑ προχώρησε σε μία συνέντευξη Τύπου όπου παρουσίασε γιατί τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους. Όπως τονίστηκε, ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.
Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα (βλ. πίνακα 1) εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.
Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (βλ. πίνακα 2).
Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.
Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.
Ποιες είναι όμως οι προτάσεις του ΣΕΑΑ;
– Η άμεση, δίχως νέα παράταση, εφαρμογή της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
– Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
– Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
– Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
– Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
– Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
– Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.
Πίνακας 1: Απομείωση Τέλους Ταξινόμησης, με βάση την ηλικία και τα χιλιόμετρα
Πίνακας 2: Συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων, ανάλογα του κυβισμού και της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ("Euro")
από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών.
//
Μάλιστα ο ΣΕΑΑ προχώρησε σε μία συνέντευξη Τύπου όπου παρουσίασε γιατί τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους. Όπως τονίστηκε, ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.
Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα (βλ. πίνακα 1) εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.
Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (βλ. πίνακα 2).
Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.
Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.
Ποιες είναι όμως οι προτάσεις του ΣΕΑΑ;
– Η άμεση, δίχως νέα παράταση, εφαρμογή της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
– Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
– Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
– Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
– Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
– Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
– Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.
Πίνακας 1: Απομείωση Τέλους Ταξινόμησης, με βάση την ηλικία και τα χιλιόμετρα
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα | ||||||
Ηλικία | Πραγματική απομείωση στα εγχώρια αυτοκίνητα | Απομείωση φόρου για την ηλικία, βάσει υπουργικής απόφασης 20/12/2013 | Τελική απομείωση φόρου, συμπ/νης της χιλιομετρικής απομείωσης | |||
1 | -20% | -17% | -42% | |||
2 | -24% | -29% | -50% | |||
3 | -28% | -37% | -56% | |||
4 | -36% | -48% | -64% | |||
5 | -40% | -57% | -70% | |||
6 | -45% | -64% | -75% | |||
7 | -52% | -69% | -78% | |||
8 | -56% | -74% | -82% | |||
9 | -60% | -78% | -85% | |||
10 | -64% | -81% | -87% | |||
Σημειώσεις: | ||||||
(1) Η χιλιομετρική απομείωση ισχύει για τα επιπλέον των 15.000 ανά έτος (0,3% για κάθε 500 χλμ, μέγιστο -30%) | ||||||
(2) Η μέγιστη απομείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το -95%. |
Πίνακας 2: Συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων, ανάλογα του κυβισμού και της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ("Euro")
Κυβισμός (cc) | Euro 6 (τρέχουσα τεχνολογία) | Euro 5 (προηγούμενη τεχνολογία) | Euro 4 (προ-προηγούμενη) | Euro 3 ή παλαιότερη (λοιπές) |
Απαγορευμένες τεχνολογίες για diesel σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη | ||||
0 – 900 | 5% | 14% | 24% | 37% |
901 – 1.400 | 12% | 27% | 49% | 66% |
1.401 – 1.600 | 20% | 45% | 95% | 128% |
1.601 – 1.800 | 30% | 56% | 129% | 148% |
1.801 – 2.000 | 40% | 83% | 216% | 266% |
> 2.000 | 50% | 142% | 334% | 346% |
from anatakti.gr http://ift.tt/1qEgorQ
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου